Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

tisdag 20 april 2010

Träning i Kämpinge

Ok.. detta är inte Kämpinge, detta är på Nya Zeeland men jag tyckte bilden var så himla fin och naturen jättehärlig!




Igår mötte jag upp Anna i Kämpinge och fick lov att träna lite på hennes får. Fåren var rätt vilda eftersom dom nästan precis släppts på sommarbetet, det tar ju ett litet tag innan dom är fint invallade, men det gick bra ändå. Mollan var superhet första rundan, snäv i flankerna, slarvade med ligget och tittade alldeles för mycket in på fåren hela tiden. Suck!! Andra rundan var bättre men inte bra.

Nu är det bara så att det är JAG som måste bättra mig. Från och med nu så måste jag börja träna Mollan på största allvar, d v s alltid korrigera när hon gör fel och inte acceptera slarv från hennes sida. Jag får inte glömma att hon är en rätt tuff hund i vallhagen, inte en liten puffliggare som hon är hemma! Jag önskar verkligen att jag hade haft egna får så jag kunde träna dagligen och kunde lägga upp ett seriöst program, nu blir träningen alltid anpassad efter när andra kan och vad som passar dem. Men så blir det ju såklart och självklart är jag sjukt tacksam över att ha snälla vänner som låter Mollan få komma och träna på deras får!!! Egna får lär fortsätta vara en dröm.. men just nu finns det inte chans i världen att jag skulle hinna med det också.. men nån dag så!

Positiva tankar skapar positiva känslor!

1 kommentar:

Bitte sa...

Prova igen! Klart du ska ha egna får, en dag. Och ett helt koppel duktiga valhundar. Och då kommer jag med mina ytterst okunniga jyckar och provar på. Tänk att du blev så frälst på vallningen; jag var ju faktiskt med när du provade första gången. Och att du blev så duktig, kul!