Välkommen till Mollan, Beccas och min blogg!

Var snäll och respektera att allt innehåll tillhör oss
Här kan du läsa om vår vardag och lydnadsträningen!
Lämna gärna en hälsning eller kommentar.
Positiva tankar skapar positiva känslor!

onsdag 7 april 2010

Simträning

Nu har jag börjat jobba 80 % och jag säger bara halleluja!!! Nu har jag ju ett liv känns det som. Jag hinner jobba, fixa hemma, träna Molly och känner mig inte som en urvriden disktrasa på kvällen, yeah!! Heltidsjobb är inte mänskligt så jag skall verkligen njuta av denna lyxen dessa 3 månader som det skall fortgå : ) Problemet är väl att man inte alls kommer vilja gå tillbaka till 100 % sen. Enda kruxet är väl när lönen kommer : / Det är ju nämligen inte billigt att ha en liten hund som skall träna vallning och gå på simträning. Vi får väl helt enkelt njuta så länge pengarna räcker : D

Idag var Mollan och jag på djursjukhuset igen. Måste säga att deras rehabavdelning bara är så himla fin! We like alot : D




Molly är ju lite väl trind om magen menar vissa (hmpf... får inte en tjej i sina bästa år ha en liten kula?) så när jag började med simningen vägde jag henne och då vägde hon 20 kg. Så idag hoppades jag verkligen att vågen skulle vissa lite mindre men det kunde jag bara glömma... Mollan vägde idag 20.2 kg : ( men vissa menar ju att muskler väger mer än fett så vi får väl välja att lyssna på dom!

Ha en fin vecka allihopa!!!
Positiva tankar skapar positiva känslor!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin sidan har blivit!!!
Roligt att det går bra med simningen..

Kram J

Susanne och Pebbels sa...

Hur kommer det sig att ni rehab simmar? Är det för att hon är överviktig eller har hon ont någonstans?

Pebbels får nöja sig med att simma på sommaren :P